Skylden er sygdommen. Accepten er sygdommens helende medicin


Hvad er en negativ følelse?

En negativ følelse er en følelse, der har fået at vide, at den er slem eller forkert, fordi den føler, det den føler, eller er det den er

Du er slem eller forkert, fordi du (eksempelvis) er krævende, vanskelig eller stædig. 

I udsagnet er der en pegefinger, der siger "du er". Pegefingeren definerer, hvem "du" er.

Jeg, pegefingeren, definerer hvem jeg er

Jeg er i krig med mig selv. Jeg dømmer mig selv. Jeg lever i en retssal med mig selv. 



Hvad er en følelse?

I udgangspunktet, er en følelse som uskyldsrent vand - ren og vital livsenergi

En følelse er det uskyldsrene barn vi er, når vi fødes ind i verden. Den er som Adam og Eva i paradisets have før syndefaldet. 

At drikke af det rene vand, er som at drikke direkte af den guddommelige kilde

Vi tilsætter en dråbe kloakvand, malurt, til vandet og drikker vandet. Nu smager det rædselsfuldt. Vi føler afsky og skyller det ud i kloakken. 
Det rene vand er stadig rent, blot er det inficeret med kloakvand. 

Vandet kan vi ikke smage, vi kan kun smage kloakvandet. I vores uvidenhed reagerer vi ved at skylle barnet ud med badevandet. 

Skylden er kloakvandet, der inficerer vores uskyldsrene følelser. 

Skylden bor i udsagnet "Du er slem eller forkert, fordi du er som du er"

Skylden er sygdommen. Accepten er sygdommens helende medicin. 

Skrevet fra kærlighedens perspektiv 


Kommentarer

Send en kommentar

Smid gerne en kommentar

Mest læste