Kærlighedens hjerte er accept





Kærlighedens hjerte er accept

Accept er den første og vigtigste manifestation af kærlighed. Kærlighed er den helende medicin

Mødet med en tabt del af dig selv er som at møde en anden person. 

Se dig selv som heleren, der ankommer med acceptens nærvær i mødet med dig selv 

Der sker et væsentlig skift i processen, i det øjeblik en følelse eller en tabt del af dig føler sig mødt med accept for første gang nogensinde - efter i evigheder at have været udstødt, dømt og straffet. 

Kærlighedens ånd, har en hånd, som er kærlighedens handling


Når du siger til en tabt del af dig selv, "Jeg er ok med dig". "Du er en legitim følelse", har du kommunikeret acceptens budskab.

"Du er ok som du er, der hvor du er lige nu". 
Det er at sige til sig selv: "Det er ok for mig, at være denne følelse". 

Nu er kærlighedens helende medicin i dit energisystem og helingsprocessen er sat i bevægelse. 

Anden del . . . 
 

Jeg har taget min tabte følelse tilbage, og skal i gang med at hele delen, så den kan flytte ind i mit hjertes ubetingede kærlighed. 
Det betyder, at jeg skal i gang med at rydde op i mit hjerte, så jeg, delen, kan flytte ind.  

Så længe dit hjerte bærer smerte, sorg, så kan du ikke bo i dit hjerte

Vores såkaldte negative følelser bor ikke i hjertet. De bor uden for hjertet, hvor de eksisterer i fravær af kærlighed og tilhørsforhold. 

I fravær af kærlighed og tilhørsforhold føler vi os uværdige til kærlighed. Vi føler os uduelige, ubrugelige, ligegyldige og unødvendige. Vi går i et med tapetet. 

At leve i fravær af kærlighed er det værst tænkelige, vi kan opleve. Vi har et begreb, som beskriver det sted vi er, når vi føler os er uden for kærlighed og tilhørsforhold, nemlig helvede. 

Hvor er vi så, når vi føler os godt tilpas?

Vi er på den grønne gren, på toppen af isbjerget, hvor vi lever i vores Tornerosesøvn, mens vi kæmper mod os selv for at overleve. 

Jeg kæmper mod mig

Vi bekæmper de tabte dele af os selv for at destruere dem og for i sidste ende at slå dem ihjel. Det vi forsøger at slå ihjel, er vores krop og følelser, det emotionelle og feminine aspekt af hele Selvet. 





Skrevet fra kærlighedens perspektiv


Kommentarer

Send en kommentar

Smid gerne en kommentar

Mest læste